V kroku Žádost o chybějící informace nebo změny vytvořte seznam otázek, které pomohou původci opravit případné chyby nebo problémy a obohatit využitelnost dat. Mezi běžné kroky Doplnění patří:

  • třídění problémů a určování jejich priorit. Identifikujte a zvýrazněte ty, které mají největší dopad na opětovné použití dat,
  • vyvolání pocitu naléhavosti, protože s přibývajícím časem je stále obtížnější získat od původce odpovědi,
  • spolupráce s původcem na provedení nezbytných změn,
  • sdělení všech změn, které vy, archivář, provedete jejich jménem.
  • posouzení, zda obsahuje dokumentace dostatečnou vazbu na legislativu nebo vnitřní předpisy; pokud ano, jsou její součástí?
  • zvážení, jak nejlépe formulovat a sdělit požadavky; toto by měl být začátek rozhovoru.

Klíčové aspekty zpřístupnění:

  • Zvažte možnost zeptat se původce, zda existují omezení, pokud jde o způsob, jakým by údaje mohly/měly být použity pro zahrnutí do dokumentace. (Na základě např. reprezentativnosti vzorku).

Základní úkoly:

  • Zeptejte se na další přispěvatele dat, zda je původce jediným autorem, zda při tvorbě využil např. otevřená data atp.
  • Shrňte získané informace v Postupu archiváře.