Samosprávné agendy se na obcích ponejvíce zabývají správou majetku (veřejné osvětlení, komunikace, zeleň, mobiliář, budovy, …), řízením příspěvkových organizací (školy, knihovny, …), výběrem poplatků (psi, sběr a svoz odpadů, zábor veřejného prostranství), veřejným pořádkem (městská policie, prevence kriminality), správou hřbitovů (hrobových míst), energetickým managementem, organizováním kulturních a sportovních akcí, podporou spolkových činností a strategických rozvojem obce (včetně dotací).

Prostorová data mají své místo ve všech uvedených činnostech, nejvíce se však uplatňují při správě majetku (tzv. pasporty). Kromě účetní evidence majetku je majetek evidován v pasportech, který rozšiřuje možnosti efektivní správy. Např. u komunikací (silnice, chodníky, cyklostezky, mosty, svodidla, semafory, vodorovné a svislé dopravní značení) lze díky pasportu lépe plánovat zimní i letní údržbu, obnovu značení, opravy či rekonstrukce. V kombinací s aplikací k evidenci záboru veřejného prostranství lze kontrolovat, zda byla komunikace po skončení záboru uvedena do původního stavu a zda se po roce nezačíná propadat. Správa hrobových míst má přehled o uzavřených nájemních smlouvách, končícím pronájmu i volných místech. Občan může na webu vyhledat konkrétní hrobové místo, místo odpočinku zesnulého, či si vybrat volné hrobové místo. Kvalitně vedené a průběžně aktualizované pasporty dávají komplexní přehled o území obce (viz obr. 2).

.

Obr. 2. Ukázka pasportů a technické infrastruktury (geoportál města Břeclav)